Lean Office
Képzés eredményei
Megérti a lean alapelveit, annak milyen hatása van a mindennapi irodai munkára
Képes lesz felismerni a veszteségeket az adminisztratív, irodai környezetben
Képes lesz feltérképezni és fejleszteni az irodában lévő folyamatokat, lean elvek szerint
Képes lesz rendet teremteni az 5S lépései szerint, a digitális világban is
Ezáltal képes lesz fejleszteni az irodai folyamatok hatékonyságát, minőségét
Részletek
Időtartam
2 nap
Időpontok
2020. április 28–29.
Célcsoport



Lean Office workshop
Rövid leírás
A lean elveit bárhol lehet alkalmazni, termelési és logisztikai területen, de adminisztratív területen is. Mindenhol létezik és van veszteség, amely gátolja az ügyfél tökéletes kiszolgálását. Az irodában nagyon fontos alap, hogy a külső vevő (megrendelő) mellett létezik belső vevő is, meg persze belső szállító is. Az irodában a “gyártott” termék legtöbbször információ, amely a belső/külső vevő számára fontos. A képzés célja, hogy az irodai dolgozók is képesek legyenek fejleszteni saját folyamataikat illetve a gyártás támogató folyamatokat. A képzés során a tanult módszerek valós példákon keresztül rögtön kipróbálásra is kerülnek. A résztvevők a képzés során elsajátítják a lean alapelveket, az ehhez tartozó eszközöket és ezt követően képesek lesznek felismerni és megszüntetni a munkájuk során adódó veszteségeket, fejleszteni és hatékonyabbá tenni munkájukat. A különböző folyamat térképezési technikák megmutatják azokat az értékáramokat amelyeket fejleszteni kell. Bemutatjuk a szabványos munka és a shop floor management szükségességét a folyamatos áramlás fenntartásához, az irodai Poka Yoke lehetőségeit a hibák elkerülésének érdekében. A probléma megoldó módszerek gyakorlása segíti a strukturált gondolkodási mód alkalmazását, az 5S a rend megteremtését és fenntartását, a vizualizáció a gyors és veszteségmentes munkavégzés biztosítását. A lean kommunikáció segítségével a megbeszélések időtartama csökken, hatékonyságuk növekszik.
Tematika
- Lean elvek és veszteség az irodában
- Folyamatos áramlás és poka yoke az irodában
- Feltérképezési módszerek (VSM, makigami)
- SIPOC módszer
- Szabványosítás
- 5S az irodában, digitálisan is
- Problémamegoldás
- Shop floor management és kommunikáció
- Prezentáció és zárás
Rólunk mondták
“A képzés során több tudás került átadásra, mit amire előzetesen számítottam.”
“Orgatex padlójelölőket, polcjelölőket szoktunk rendelni. Ezeket laborterületek rendezett megjelenése és az eszközök rendszerezése miatt használjuk. A termékek beváltak tartósságuk miatt, így ezek mellett döntünk mindig.
Az ügyintézéssel maximálisan elégedettek vagyunk, gyors és megbízható, szükség esetén segítségünkre vannak!”